Aktualności

Krakowski Lajkonik z zasilaniem bateryjnym od Medcom

Na początku br. odbyły się pierwsze, testowe jazdy tramwaju produkcji Stadler dla Krakowa. To pierwszy z pięćdziesięciu nowoczesnych pojazdów, które dzięki zasilaniu bateryjnemu od Medcom będą mogły poruszać się po stolicy Małopolski bez korzystania z sieci trakcyjnej. Dostawy tramwajów mają zakończyć się w 2020 roku.



Kraków z tramwajami na baterie

Każdy z tramwajów wyposażony zostanie w wysoce wydajny układ pracy z baterii produkcji Medcom, dzięki któremu pojazdy będą mogły przejechać nawet 3 km bez zasilania z trakcji. Zastosowanie takiego rozwiązania pozwoli na użytkowanie części krakowskich tras bez konieczności rozciągania sieci trakcyjnej, która tym samym nie naruszy krajobrazu Starego Miasta. Na początek baterie zostaną zamontowane na dwóch pojazdach, a pozostałe będą przystosowane do doposażenia ich w przyszłości.
 
- Pierwsze pokładowe zasobniki energii opracowaliśmy w 2014 roku dla Siemensa, który dzięki temu rozwiązaniu przejechał aż 24 km bez zasilania z trakcji i tym samym pobił rekord Guinnessa dla najdłuższego przejazdu tramwaju zasilanego wyłącznie z baterii. To, co kiedyś było dla nas sporym wyzwaniem i ważnym eksperymentem, dzisiaj wprowadzamy do seryjnej produkcji w polskich tramwajach – mówi Paweł Choduń, Medcom.
 
Każdy z tramwajów wyposażony zostanie również w system rekuperacji energii E-recycler produkcji Medcom, który pozwoli na wykorzystanie energii wytworzonej podczas hamowania pojazdu. W Polsce w E-recycler wyposażone są już m.in. trolejbusy w Gdyni, tramwaje w Gdańsku, a niedługo także nowe tramwaje dla Warszawy.
Powrót

Strona korzysta z plików cookie. Kliknij na tekst by przeczytać politykę prywatności.