Aktualności

MEDCOM na Europejskim Forum Taborowym 2017

W ubiegłą środę, 15 marca br. odbyło się Europejskie Forum Taborowe – największa i najbardziej prestiżowa w Europie Środkowo-Wschodniej konferencja poświęcona rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. Jednym z wiodących tematów tegorocznej edycji wydarzenia były innowacje.

Europejskie Forum Taborowe każdego roku przyciąga wszystkich najważniejszych uczestników rynku kolejowego – producentów, przewoźników, firmy konsultingowe i badawcze, instytucje finansowe oraz środowiska naukowe. To nie tylko szereg debat i paneli dyskusyjnych, ale przede wszystkim niezwykle istotna cykliczna platforma spotkań oraz miejsce kuluarowych rozmów i wymiany wzajemnych spostrzeżeń na temat procesów zachodzących w branży.

Jak wdrażać innowacje w taborze?

MEDCOM był partnerem debaty pt. „Jak wdrażać innowacje w taborze”, w trakcie której rozmawiano m.in. o roli programów rozwojowych w branży kolejowej, w tym m.in. o programie Innotabor, wyzwaniach, które czekają sektor kolejowy oraz potencjale polskich firm dostarczających rozwiązania dla kolejnictwa.

Jak podkreślał Paweł Choduń, dyrektor finansowy MEDCOM,  wprowadzenie programów dedykowanych konkretnej branży, czego przykładem jest Innotabor, to krok w bardzo dobrą stronę, bo taka formuła sprzyja konkurencyjności i pozwala premiować projekty, które mają największy potencjał i są najbardziej przyszłościowe z punktu widzenia polskiej gospodarki. Dzięki temu możemy wspierać rozwój najlepszych polskich przedsiębiorstw i inwestować w przedsięwzięcia gwarantujące komercyjny sukces.

 - Musimy pamiętać, że najbliższe lata będą wymagały od polskich producentów pojazdów i przedsiębiorstw działających w sektorze kolejowym dużo szerszego otwarcia się na rynki zagraniczne. Jeśli chcemy być konkurencyjni, to musimy także inwestować w innowacje i dysponować unikalnymi rozwiązaniami. W tym kontekście, aktualnie realizowana przez Unię Europejską perspektywa budżetowa jest dla krajowych przedsiębiorstw niezwykle istotna. Powinniśmy zrobić wszystko, by po jej zakończeniu polskie firmy były przygotowane do konkurowania także na rynkach międzynarodowych – mówił Paweł Choduń, MEDCOM.

W debacie poświęconej innowacjom udział wzięli także: Jakub Murawski (Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), dr inż. Bartosz Firlik (Politechnika Poznańska), Paweł Choduń (MEDCOM), Kazimierz Anhalt (Gateopen Innovation Management, Novismo Partner, Członek Zespołu ds. Transformacji Przemysłowej przy Ministerstwie Rozwoju) oraz Jakub Madrjas (Rynek-Kolejowy.pl).

Wszyscy uczestnicy byli zgodni, że warunkiem niezbędnym dla rozwoju innowacyjnej i opartej na wiedzy gospodarki jest ścisła współpraca pomiędzy biznesem a środowiskami naukowymi, a w przypadku sektora kolejowego, na taką współpracę są gotowe zarówno polskie przedsiębiorstwa, jak i uczelnie wyższe.

Powrót

Strona korzysta z plików cookie. Kliknij na tekst by przeczytać politykę prywatności.