Aktualności

Nadajemy technologiczny impuls – podsumowanie roku 2018

W 2018 roku minęło dokładnie 30 lat odkąd zaczęliśmy zmieniać rynek urządzeń energoelektronicznych. Przez ten czas opracowaliśmy i wyprodukowaliśmy kilkadziesiąt tysięcy systemów przeznaczonych do pojazdów szynowych, trolejbusów oraz autobusów elektrycznych działających we wszystkich systemach zasilania trakcyjnego na świecie. Pojazdy wyposażone w nasze rozwiązania przewożą tygodniowo miliony pasażerów m.in. w krajach Unii Europejskiej oraz USA, Kanadzie, Brazylii, Turcji oraz w Meksyku.

Międzynarodowe kontrakty tramwajowe i kolejowe, technologia SiC w lokomotywie Dragon 2, targi InnoTrans i TRANSEXPO oraz premiera tramwaju Moderus Gamma to jedne z głównych tegorocznych wydarzeń, które wpłynęły na rozwój naszej firmy zarówno na polskim rynku, jak i na arenie międzynarodowej.

38 państw i 6 kontynentów w zasięgu Medcom

Dzisiaj eksport autorskich projektów stanowi 20-30% naszej sprzedaży, w zależności od aktualnych kontraktów. Na ten moment współpracujemy z ponad 40 klientami z Europy, Azji, Ameryki Północnej, Południowej oraz Australii. Z rozwiązań Medcom korzystają na co dzień najwięksi producenci pojazdów oraz urządzeń dla transportu publicznego, tacy jak CAF, Hyundai Rotem, Mitsubishi Electric, Siemens USA oraz producenci taboru działający na rynkach lokalnych i regionalnych – Newag, Solaris, Pesa i Modertrans.

Międzynarodowe Targi Technologii Transportu InnoTrans 2018

W tym roku odbyła się już 12. edycja targów InnoTrans - jedno z najważniejszych wydarzeń branży kolejowej, które gromadzi zarówno osoby bezpośrednio związane z transportem szynowym, jak i pasjonatów kolejnictwa. W trakcie czterech dni targów mieliśmy okazję zaprezentować głównie rozwiązania zaprojektowane w technologii SiC oraz zobaczyć pojazdy wyposażone w energoelektronikę Medcom.

Relacja video z targów InnoTrans 2018 → https://www.youtube.com/watch?v=XIHDW4TOqT0

 

Medal na TRANSEXPO 2018

Na Targach Transportu Zbiorowego w Kielcach mogliśmy przedstawić rozwiązania dla autobusów elektrycznych. Na wydarzeniu zaprezentowaliśmy napędy do eBusów (FT-160-600 SiC / PSM-42 SiC) oraz mobilne i stacjonarne ładowarki z serii EBC, w których zastosowana została technologia węglika krzemu. Stacjonarna ładowarka autobusowa EBC-100S otrzymała medal w kategorii “Infrastruktura techniczna”.

Relacja video z targów TRANSEXPO 2018 → https://www.youtube.com/watch?v=QEpBzUhPW3Y

 

Stale rozwijana oferta dla autobusów elektrycznych i trolejbusów

Autobusy elektryczne oraz trolejbusy posiadające nasze rozwiązania znajdują się w kilkunastu miastach w Polsce m.in. w Jaworznie, Krakowie, Warszawie i Rzeszowie, w krajach europejskich, takich jak Niemcy, Włochy, Belgia, Hiszpania i Francja, a także w państwach skandynawskich. W tym roku przekroczyliśmy liczbę wyprodukowanych 250 napędów do eBusów i tym samym umocniliśmy naszą pozycję jako jednego z kluczowych dostawców w Europie. Dostarczamy kompleksowe rozwiązania dla rynku autobusów elektrycznych oraz trolejbusów - napędy w technologii HV IGBT oraz technologii węglika krzemu (SiC), a także ładowarki baterii i stacje ładujące.

 

Przetwornice PSM-175 SiC od Medcom w lokomotywie Dragon 2

Dragon 2 to pierwsza polska lokomotywa zawierająca energoelektronikę wykonaną w technologii węglika krzemu (SiC). Pojazd został zaprezentowany 12 lipca 2018 roku w Żmigrodzie, a następnie można go było zobaczyć na międzynarodowych targach Innotrans w Berlinie.
W lokomotywie zastosowano rozwiązania Medcom, m.in. przetwornicę zasilania pomocniczego (PSM-175 SiC) wyprodukowaną w całości w technologii wysokoczęstotliwościowej oraz falowniki trakcyjne i zasilacze buforowe. Nowatorski projekt przetwornicy pozwolił na zmniejszenie masy pojazdu aż o 400 kg. W celu uzyskania wyższej sprawności przetwornic zastosowano szybkie mikrokontrolery DSP 32-bitowe oraz wysokoczęstotliwościowe rozwiązania magnetyczne. Przetwornice posiadają rozbudowany układ diagnostyki i rejestracji parametrów pracy, a moduł komunikacyjny jest wyposażony m.in. w interfejsy Ethernet, CAN, USB, MMC i RS232.

PSM-175 SiC została zaprojektowana w taki sposób, aby można było ją zastosować do różnych źródeł zasilania wejściowego - w tym do zasilania silnika spalinowego i generatora. To oznacza, że przetwornica może być wykorzystywana w pojazdach hybrydowych z modułem dojazdowym, np. na trasach częściowo niezelektryfikowanych. 

Szczegóły projektu → Nowoczesne przetwornice MEDCOM w nowej lokomotywie Dragon 2

 

Technologia SiC od Medcom w nowych tramwajach Moderus Gamma

W październiku odbyła się również premiera najnowszego niskopodłogowego tramwaju Moderus Gamma dla poznańskiego przedsiębiorstwa Modertrans. Po lokomotywie Dragon 2 to kolejny pojazd na polskim rynku, wyposażony seryjnie w rozwiązania energoelektroniczne w technologii węglika krzemu (SiC). Technologia SiC poprawia sprawność urządzeń oraz ogranicza straty energii w przetwornikach, ostatecznie zmniejszając koszty eksploatacji pojazdów. W ramach kontraktu Medcom wyposaży łącznie 50 nowych tramwajów (30 jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych) w przetwornice statyczne wykonane w pełni w technologii węglika krzemu (PSM-50 SiC), falowniki trakcyjne w technologii HV IGBT (FT-50-600) oraz system TCMS.

Szczegóły projektu → Nowy Moderus Gamma dla Poznania z technologią SiC

 

Ubiegły rok upłynął pod znakiem prezentacji nowych pojazdów zawierających nasze rozwiązania oraz branżowych targów, które zaowocowały prestiżowymi nagrodami i nowymi kontaktami. Rok 2019 zapowiada się równie intensywnie – nowe projekty, obecność na międzynarodowych targach branżowych, w tym m.in. na Kongresie UITP w Sztokholmie, targach ENERGETAB w Bielsku-Białej  i TRAKO w Gdańsku oraz dalszy rozwój oferty dla rynku autobusów elektrycznych. Nasze działania ukierunkowane będą na dostarczanie rozwiązań w technologii węglika krzemu (SiC), która stanowi znaczący krok w projektowaniu innowacyjnych urządzeń energoelektronicznych dla transportu publicznego oraz branży energetycznej i przemysłowej.
Powrót

Strona korzysta z plików cookie. Kliknij na tekst by przeczytać politykę prywatności.